Kosmos’un Çağrısı; Hişt! Hişt!

Nereden gelirse gelsin dağlardan, kuşlardan, denizden, insandan, ottan, böcekten, çiçekten. Gelsin de nereden gelirse gelsin! Bir hişt sesi gelmedi mi fena. Geldikten sonra yaşasın çiçekler, böcekler, insanoğulları. Hişt hişt! Hişt hişt! Hişt hişt! Sait Faik Abasıyanık Belli Belirsiz bir ‘hişt!’ sesiyle uyandım. ‘Hişt!’ sesini gerçekten duymuş muydum? Gerçekten duymuş olmam önemli miydi? Önemli olan uyanmış…[…]

Star Wars: Uyanan “Yeni Güc’ün” Şafağında Taoizm’e Veda

Modern kapitalist hayatta pek azımız satın aldığımız ve tükettiğimiz ürünlerin detaylarıyla ilgilenmeye devam ediyor. İçine doğdumuz bu dünyanın bir özeti olarak, ihtiyacımız olmayan pekçok ürünü satın almamızı sağlayan dev bir reklam endüstrisi var karşımızda. Sinemanın yarattığı markaları en başından itibaren çok başarılı biçimde pazarlayan ve görselin sahip olduğu gücü çok…[…]

Reconstituirea (1968)
Yönetmen: Lucian Pintilie

Tehlike Çanlarını Çalan Film: Rekonstrüksiyon

Horia Patrascu’nun romanından uyarlanan ve Lucian Pintilie’nin yönetmenliğini üstlendiği Rekonstrüksiyon, Romanya Sosyalist Cumhuriyeti’nde güçlenen “tek tipleşme”nin sinemayı da etkilediği 70’li yılların hemen öncesinde çekilmiştir. 2000’li yıllarda şekillenmeye başlayan Yeni Romanya Sineması’nın en önemli isimlerinden Cristian Mungiu’nun, görselliğe ve gerçeğe müdahale konusunda söz söyleyen bir hikayeye sahip olması açısından bu filmi…[…]

AUFF’nin Ardından; Emperyalist Şiddete Dair İki Belgesel

Bu sene 26.’sı düzenlenen Ankara Film Festivali 23 Nisan-3 Mayıs tarihleri arasında gerçekleşti. Kürd Gerillası’nın hayatını anlatan “Bakur” filminin gösterilmesini engellemek amacıyla telaşla bulunan sansür yöntemi neticesinde pek çok film sansür amacıyla istenen “kayıt ve tescil belgesi” eksikliğinden, belgeleri eksiksiz olan birkaçı da kendi insiyatifleriyle sansürü protesto ederek festivalden çekildiler.…[…]

Birdman (2014)
Yönetmen: Alejandro G. Iñárritu

Birdman; Ya da Paranın İnanılmaz Kudreti!

Salon kararmaya başlıyor yavaştan. Önemli olduğunu bildiğim her filmin başlangıcında duyduğum ilginç heyecan yüzümdeki anlamsız bir gülümsemeye dönüşürken, hayal kırıklığı yaşamaktan duyduğum çekinceyle de içten içe geriliyorum. Hemen sonra film boyu bizi yalnız bırakmayacak bateri sesleriyle birlikte belirmeye başlıyor harfler perdede. ABD’li şairRaymond Carver’ın bir kısa şiiri ortaya çıkıyor nihayetinde. –…[…]